Blandet

De ti vaner af yderst effektive højttalere

Vellykket højttalere gør ikke alle de rigtige ting hele tiden. De tage ofte risici og risiko bombningen. Men alle top højttalere tage daglige indsats, at bevæge sig mod deres mål med mange justeringer. Her er ti måder at være en meget effektiv højttaler.
1. har en passion for dit fag. Hvis du er ligeglad med dit emne, der vil? Lav en liste over fem emner du elsker. Vælg to og være villig til at udvikle et program, du er villig til at bo med i mindst to år.
2. være vedholdende i din søgen efter at blive en højttaler ekspertisecentre. Du skal opfattes som en ekspert med ekspertise. Dette demonstreres gennem dit liv oplevelser, forskning og den måde du tilpasse dit materiale for hver målgruppe. Du er kun så god som din sidste indlæg!
3. har tålmodighed til at lykkes. Er persistens din mellemnavn? Forvent ikke at være en succes natten over. Få understøttelse, mentorer, en coach til at hjælpe dig med at mestre dine præsentationer. En taler sagde, dette er en hård forretning at gøre en easy living.
4. tale fra dit hjerte. Være autentiske. Være sårbare. Del dine uheld og idiosynkrasier. Du vil ikke blive opfattet som virkelige indtil du gøre dette. Når du er sandfærdig, vil dit publikum stole på hvad du siger. Lad din besked, giver håb for din målgruppe.
5. Tilslut hurtigt med dit publikum. Du kun har 30 sekunder til at gøre din forbindelse. Så være opmærksom på din indledende bemærkninger. Undlad at bruge jokes, de kan støde mennesker i din målgruppe. Brug korte citater, en sjov historie, der er relevante for din besked, et spørgsmål eller to til at få deres opmærksomhed hurtigt.
6. forberede 24/7 du ikke skrive indlæg, kan du finde dem overalt i hoteller, fra familiens oplevelser, i supermarkeder og restauranter. Hente dem og genfortælle dem. Ikke gå glip af store materiale fordi du ikke har din note pad i nærheden af dig. Hvorfor ikke investere i en mini tape optager og Optag ideer, som de forekommer i hele din dag.
7. tale til de måder, folk lærer; auditive, visuelle og kinæstetiske. Ved din målgruppe, så du kan tilbyde den rette blanding. Forskning tyder på 40% er visuel, 40% er kinæstetisk, og kun 20% er auditive. Hvis du ikke bruger rekvisitter eller visuals, vil du ikke nå 80% af dit publikum. Være inklusiv og finde metoder/værktøjer, der vil tale til 100% af menneskene i din målgruppe.
8. støt din vigtigste punkter med historier, de fleste mennesker afgrænse deres tanker visuelt. Mennesker lærer bedst fra din personlige historier. De vil også gøre et bedre job i bevarer din besked, hvis du fortælle dem en historie. Husk, når du var barn. . .du sagde til dine forældre, Fortæl mig en historie. Når en voksen hører din historie, er de kun et skridt væk fra deres egen historie. Blive en god historiefortæller og se dine henvisninger og gentage business stigning.
9. gør det sjovt læring er direkte proportional med mængden af sjov din målgruppe er at have latter er som interne jogging. Injicere nogle humor undervejs. Publikum ønsker at lysne op selv med alvorlige sager. Påmindelse—modne voksne ikke tager sig selv alt for alvorligt.
10. har en ærbødighed for det arbejde, du gør. Det er et privilegium at være på platformen. Og med dette følger en awesome ansvar til dit publikum. Tale er en kunst og en færdighed. Tryk i din kreativitet, din sundhedsfarlige, din legesyge. Live/tale indefra og ud.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *